Mislim da je ekonomska kriza uticala manje na industriju kafe nego na neke druge sektore. Ljudi vole da piju kafu, ali sve je manje piju u baru, a sve više kod kuće i na poslu. Ipak, potrošnja kafe uvek je ista.
Peti put zaredom Trst je bio domaćin sajma kafe Trieste Espresso Expo, najznačajnijeg B2B događaja u Evropi kad je reč o industriji kafe. Organizatori sajma imaju razloga da budu zadovoljni, jer je, uprkos svetskoj ekonomskoj krizi, poseta bila veća nego pre dve godine, a više je bilo i izlagača. Komercijalni direktor tršćanskog sajma Alesandro Sieti ističe za Caffe&Bar da je broj posetilaca veći za 10 odsto nego 2008. godine, a izlagača za sedam odsto nego ranije.
– Pre dve godine imali smo izlagače iz 11 zemalja. Ove godine došli su iz čak 22 zemlje. Tu su i proizvođači kafe iz zemalja koje su i ranije bile prisutne, kao što su Kolumbija, Gvatemala, Kina, Indonezija… Ima, međutim, i onih koji su došli prvi put, kao što su proizvođači kafe, ali i opreme za kafu iz Jemena, Koreje, Vijetnama… Iz Srbije, nažalost, nema izlagača, ali nam odatle dolazi veoma veliki broj posetilaca. Vaša zemlja veoma je važna za ovu branšu u Italiji, jer se dosta kafe izvozi u Srbiju – kaže Alesandro Sieti.Planirate li možda da se ubuduće sajam organizuje svake godine, a ne svake druge kao do sada?
– Ne, ovaj format u potpunosti odgovara događaju ovakve vrste. Da bismo organizovali sajam ovog tipa, moramo vrlo naporno da radimo bar godinu i po dana kako bismo postigli rezultate koji nas zadovoljavaju. Baš zbog toga što imamo izlagače iz mnogo zemalja, komplikovanije nam je i da organizujemo sajam. Zato mislimo da je najbolje da zadržimo ovu dinamiku.Kako je ekonomska kriza uticala na sam sajam, ali i na industriju kafe uopšte?
– Kao komercijalni direktor sajma mogu da vam kažem da sam na stolovima kod izlagača video mnogo predloga ugovora o saradnji. Ne znam koliko će njih biti potpisano.Dakle, ne mislite da je kriza mnogo uticala?
– Ne, ne mislim. Mislim da je uticala manje nego na neke druge sektore. Ljudi vole da piju kafu, ali sve je manje piju u baru, a sve više kod kuće i na poslu. Ipak, potrošnja kafe uvek je ista.Da li je to neka nova tendencija ili samo posledica krize?
– Mislim da je to posledica krize. Mi Italijani, na primer, volimo da doručkujemo u kafeima i barovima. Tu popijemo i kafu, ali pošto doručkujemo, potrošimo mnogo više novca nego samo za kafu. A u vreme krize ljudi se trude da troše manje. Kafe-mašine koje imaju na poslu ili kod kuće to im omogućavaju. Ali, kao što sam rekao, potrošnja kafe uvek je na istom nivou.Kolika je potrošnja espreso kafe u Italiji?
– Nedavno sam čuo podatak da se svakodnevno u Italiji popije oko 30 miliona šoljica kafe. Pomnožite to s brojem dana u godini i videćete da je reč o milijardama šoljica.A koliko ima proizvođača kafe u Italiji?
– Mislim da ima između 600 i 700 pržionica kafe. U svakom gradu postoji po nekoliko malih pržionica. Ima nekih za koje gotovo niko i ne zna. Evo, samo u Trstu ima ih oko 30, ali neke su toliko male da snabdevaju samo nekoliko desetina barova i kafea. Lideri u proizvodnji kafe su Illy, Lavazza i Kimbo. Situacija s pržionicama kafe u Italiji slična je onoj s pivarama u Nemačkoj. Ima ih mnogo, ali je većina lokalnog karaktera i za njih zna prilično mali broj ljudi.Koji su novi trendovi u industriji kafe?
– Već znate za kapsule za espreso koje su sve popularnije. Mnogo je novih kompanija koje prodaju espreso u kapsulama koje se koriste u mašinama za espreso. Još jedan od trendova je i proizvodnja hladnih krem kafa. Ali u osnovi svega uvek je espreso. Tu je, naravno, i sve veća upotreba kućnih aparata za espreso.
S ljubavlju,
Kimbo Srbija
Izvor: http://www.horecabar.com/