fbpx
Kriza kafu ne dotiče

Kriza kafu ne dotiče

Mislim da je ekonomska kriza uticala manje na industriju kafe nego na neke druge sektore. Ljudi vole da piju kafu, ali sve je manje piju u baru, a sve više kod kuće i na poslu. Ipak, potrošnja kafe uvek je ista.

Peti put zaredom Trst je bio domaćin sajma kafe Trieste Espresso Expo, najznačajnijeg B2B događaja u Evropi kad je reč o industriji kafe. Organizatori sajma imaju razloga da budu zadovoljni, jer je, uprkos svetskoj ekonomskoj krizi, poseta bila veća nego pre dve godine, a više je bilo i izlagača. Komercijalni direktor tršćanskog sajma Alesandro Sieti ističe za Caffe&Bar da je broj posetilaca veći za 10 odsto nego 2008. godine, a izlagača za sedam odsto nego ranije.

– Pre dve godine imali smo izlagače iz 11 zemalja. Ove godine došli su iz čak 22 zemlje. Tu su i proizvođači kafe iz zemalja koje su i ranije bile prisutne, kao što su Kolumbija, Gvatemala, Kina, Indonezija… Ima, međutim, i onih koji su došli prvi put, kao što su proizvođači kafe, ali i opreme za kafu iz Jemena, Koreje, Vijetnama… Iz Srbije, nažalost, nema izlagača, ali nam odatle dolazi veoma veliki broj posetilaca. Vaša zemlja veoma je važna za ovu branšu u Italiji, jer se dosta kafe izvozi u Srbiju – kaže Alesandro Sieti.Planirate li možda da se ubuduće sajam organizuje svake godine, a ne svake druge kao do sada?

– Ne, ovaj format u potpunosti odgovara događaju ovakve vrste. Da bismo organizovali sajam ovog tipa, moramo vrlo naporno da radimo bar godinu i po dana kako bismo postigli rezultate koji nas zadovoljavaju. Baš zbog toga što imamo izlagače iz mnogo zemalja, komplikovanije nam je i da organizujemo sajam. Zato mislimo da je najbolje da zadržimo ovu dinamiku.Kako je ekonomska kriza uticala na sam sajam, ali i na industriju kafe uopšte?

– Kao komercijalni direktor sajma mogu da vam kažem da sam na stolovima kod izlagača video mnogo predloga ugovora o saradnji. Ne znam koliko će njih biti potpisano.Dakle, ne mislite da je kriza mnogo uticala?

– Ne, ne mislim. Mislim da je uticala manje nego na neke druge sektore. Ljudi vole da piju kafu, ali sve je manje piju u baru, a sve više kod kuće i na poslu. Ipak, potrošnja kafe uvek je ista.Da li je to neka nova tendencija ili samo posledica krize?

– Mislim da je to posledica krize. Mi Italijani, na primer, volimo da doručkujemo u kafeima i barovima. Tu popijemo i kafu, ali pošto doručkujemo, potrošimo mnogo više novca nego samo za kafu. A u vreme krize ljudi se trude da troše manje. Kafe-mašine koje imaju na poslu ili kod kuće to im omogućavaju. Ali, kao što sam rekao, potrošnja kafe uvek je na istom nivou.Kolika je potrošnja espreso kafe u Italiji?

– Nedavno sam čuo podatak da se svakodnevno u Italiji popije oko 30 miliona šoljica kafe. Pomnožite to s brojem dana u godini i videćete da je reč o milijardama šoljica.A koliko ima proizvođača kafe u Italiji?

– Mislim da ima između 600 i 700 pržionica kafe. U svakom gradu postoji po nekoliko malih pržionica. Ima nekih za koje gotovo niko i ne zna. Evo, samo u Trstu ima ih oko 30, ali neke su toliko male da snabdevaju samo nekoliko desetina barova i kafea. Lideri u proizvodnji kafe su Illy, Lavazza i Kimbo. Situacija s pržionicama kafe u Italiji slična je onoj s pivarama u Nemačkoj. Ima ih mnogo, ali je većina lokalnog karaktera i za njih zna prilično mali broj ljudi.Koji su novi trendovi u industriji kafe?

– Već znate za kapsule za espreso koje su sve popularnije. Mnogo je novih kompanija koje prodaju espreso u kapsulama koje se koriste u mašinama za espreso. Još jedan od trendova je i proizvodnja hladnih krem kafa. Ali u osnovi svega uvek je espreso. Tu je, naravno, i sve veća upotreba kućnih aparata za espreso. 

S ljubavlju,
Kimbo Srbija

Izvor: http://www.horecabar.com/

×
×

Cart